sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Nukahtamon suositusperiaatteista

Jaan Nukahtamossa tietoa ja kokemuksia menetelmistä, tuotteista ja palveluista, joilla on oman arvioini mukaan suotuisia vaikutuksia unen määrään ja laatuun. Kerron ohessa suositusperiaatteistani:
  • Blogi on minulle harrastus, jota teen omasta ilostani vapaa-ajallani. Tavoitteena on siis jakaa tietoa ja taitoja, ei saada taloudellista hyötyä.
  • Tiedonjakamiseen liittyy myös, että yritän linkata mahdollisimman hyvin tuotteisiin tai vaikkapa kursseihin, joista kerron. Mikäli olen saanut tuotelahjan, ottanut osaa pressitilaisuuteen tmv, mainitsen sen aina selkeästi postauksessa. Muussa tapauksessa olen itse maksanut tuotteesta tai palvelusta (tai saanut sen vaikka läheiseltä synttärilahjaksi).
  • En esittele blogissani mitään sellaista, jonka en itse usko toimivan jollekin lukijalle univalmiuksien tai muuten hyvinvoinnin lisääjänä. Tarjoan siis oman vertaisarvioni tai sellaisen tahon näkemyksen, johon luotan. Mahdollisimman usein pyrin etsimään myös tieteellistä tutkimusta aiheesta, jos sellaista on tarjolla. 
  • Vielä tähän loppuun perus-disclaimer: Aina kannattaa miettiä, mikä juttu itselle sopii ja mikä ei. Jos on vaikka lääkärin määräämä vahva unilääkitys päällä, tuskin kannattaa lopettaa sitä seinään ja korvata pakuriteellä tai yin-joogalla, vaikka kuinka niitä kehuisin. Tai sitten kannattaa :) Se on ihan oma päätös.
Lupaan jatkossakin tuutata kaikenlaisia vinkkejä ja vaihtoehtoja parempien unien puolesta. Toivottavasti löydät niistä itsellesi sopivat!

Kati

Nukahtamon tutkimusosastolta hyvää huomenta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti